Julekalender 2018: Kelds chokolade-snacks fra it-kriserne

I løbet af december deler vores sikkerhedskonsulent Keld Norman hver dag en kort indsigt fra it-kriserne. Se det seneste afsnit her – og resten af afsnittene nedenfor.

Hvis du gerne vil følge med, kan du få e-mails med de forrige dages afsnit ved at tilmelde dig herunder. Vi sender ud to gange om ugen frem til jul, hvorefter e-maillisten slettes.

Få næste afsnit på e-mail

Tak for din tilmelding.

Du får vores afsnit som letfordøjelige opkvikkere én dag af gangen. Følg med her på siden.

Julekalender 2018: Dag 1

Hvad gør en incident responder, når en virksomhed oplever et hackerangreb?

Julekalender 2018: Dag 2

Hvad gør en erfaren incident responder som det første, når han har fået overblikket?

Julekalender 2018: Dag 3

Det gælder om at få angrebet under kontrol hurtigst muligt.

Julekalender 2018: Dag 4

Hvordan sørger man for, at ledelsen er opdateret under en it-krise?

Julekalender 2018: Dag 5

Få fat i patient zero, og smid ham i sandkassen.

Julekalender 2018: Dag 6

Når malwaren er identificeret, skal der træffes vigtige beslutninger.

Julekalender 2018: Dag 7

Help desk’en er en vigtig samarbejdspartner for en incident responder.

Julekalender 2018: Dag 8

En klassisk fejl, når vi skal til at restore data.

Julekalender 2018: Dag 9

Hvis du køber en dekrypter, skal du bare lige vide …

Julekalender 2018: Dag 10

Kan man ikke automatisere incident response?

Julekalender 2018: Dag 11

Skub din incident responder ud over kanten engang imellem.

Julekalender 2018: Dag 12

Hvad er den største fejl, virksomheder gør ved angreb?

Julekalender 2018: Dag 13

Et red team starter med at rekognoscere og undersøge jer.

Julekalender 2018: Dag 14

Hvordan sniger red teams sig ind i virksomheden for at teste it-sikkerheden?